Методична робота в школі




Декілька порад учителю про культуру спілкування 

Комплексне розв'язання проблеми культури спілкування потребує гармонізації сімейного виховання, виховання в шкільних та позашкільних закладах, а також виховання за допомогою активного і гнучкого використання засобів масової інформації та комунікації. Центральною постаттю цієї системи є вчитель. Як і раніше, нині все вирішує робота вчителя, його особистість. Саме від його знань, умінь, досвіду, професійно1' майстерності багато в чому залежить соціалізація молодого покоління, майбутнє інтелектуального і морального розвитку нашого суспільства.

Відповідальна і творча праця вчителя – це справді гуманні й демократичні його взаємини зі своїми учнями, їхніми батьками, колегами, які слід будувати на непорушних принципах культури педагогічного спілкування:

  • виправдовувати щодня і щохвилини довіру всіх тих. з ким маєш справу, кого навчаєш і в кого вчишся сам;
  • неухильно дотримуватися професійної етики спілкування: в будь-якій ситуації координувати свої дії зі своїми колегами;
  • бути добре підготовленим до будь-якого діалогу з усіх питань, що належать до кола вашої професійної компетенції;
  • знаючи, що педагогічне спілкування потребує духовної та фізичної витривалості, постійно розвивати в собі цю рису.

Культурою педагогічного спілкування оволодівають лише працелюбні, допитливі люди, що перебувають у постійному пошуку, а тому, якщо чогось не вмієте – навчіться, а чого не знаєте – дізнайтеся, запитайте, з'ясуйте,  головне – невтомно вдосконалюючи форми спілкування з людьми, візьміть на озброєння декілька правил:

  • педагогічне спілкування не терпить метушні, марнослів'я: слова не
  • повинні розходитись з ділом.
  • педагогічне спілкування - це вимогливість до себе та інших людей у всьому, що стосується навчання та виховання характеру:
  • лаконічність, динамізм спілкування залежать від вашої внутрішньої зібраності: в справах, вчинках, мові;
  • у будь-якій ситуації пам'ятати про обов'язок, чесність та порядність, а головне, про святість справи, якій служиш;
  • гнів ніколи не повинен затьмарювати розум і душу: тільки безмежне терпіння, наполегливість і увага зможуть допомогти вам з честю вирішити поставлені в спілкуванні завдання;
  • завжди вміти підсвідомо оцінювати міру свого педагогічного впливу, намагатися знаходити єдино правильний вихід з буквально кожної, навіть і неможливої, ситуації спілкування;
  • учитель мусить уміти визнавати і виправляти свої помилки, допущені в спілкуванні;
  • треба мати мужність, щоб переглянути свій метод, свою тактику спілкування, якщо воно не виходить або виходить погано;
  • бути чуйним у спілкуванні - це означає вникати в переживання всіх, з ким маєш справу;
  • бути відважним у спілкуванні - це означає не губитися й не ніяковіти в будь-якій атмосфері спілкування, якою б складною й непередбачуваною вона не була;
  • слід завжди тверезо оцінювати дійсність, зокрема й особисті досягнення, щоб не впасти в манію величі, не зарозумітися після кількох успішних кроків педагогічного спілкування, і невдачі, щоб не впадаючи і відчай, зуміти подолати їх.


Обновлен 15 мар 2015. Создан 16 ноя 2014



  Комментарии       
Всего 1, последний 2 года назад
vjazivne 15 мар 2015 ответить
Гарна стаття!
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником