Методична робота в школі




Методичні рекомендації молодому вчителю

1. Запитайте учнів, які сидять за останніми партами, чи чують вони вас; готуючись до уроку, кілька разів запишіть пояснення навчального матеріалу на магнітофонну стрічку, а потім прослуховуйте себе на відстані (приблизна відстань від учительського стола до задньої парти)

2. Постійно змінюйте тональність свого голосу залежно від змісту висвітлюваного матеріалу та видів навчальної діяльності учнів.

3.  Пам'ятайте, що швидкість мовлення вчителя на році не повинна перевищувати 40-50 слів на хвилину. З допомогою магнітофона вдома час від часу перевіряйте себе, а на уроці вдавайтесь до самоконтролю.

4. У ході самоаналізу чітко виділіть ті слова-паразити, які вами найчастіше використовуються. Підготуйте для себе невеликий плакат з написом: „Не вживай слів: „так-от", „а-а", „е-е-е", „ну..." Не помітно для учнів кладіть цей плакат перед собою на столі. З часом від таких слів ви відвикнете, і потреба в плакаті відпаде.

5.   Намагайтесь тримати в полі свого зору учнів, непомітно переводячи погляд з одного на іншого;  намагайтесь аналізувати по очах вихованців, як вони сприймають зміст вашої розповіді.

6. Готуючись до уроку, перевіряйте з допомогою словника правильність вживання тих чи інших форм. На полях свого робочого зошита виписуйте найбільш складні слова, поставляйте наголоси, робіть підкреслення червоним чорнилом тренуйтесь вдома у вимові окремих слів, виразів.

7. Уникайте насиченим мови іноземними словами, складними науковими термінами. Завжди намагайтесь відшукати рівнозначне слово чи вираз рідною мовою. У тих випадках, коли певний термін або слово не має точного відповідника в рідній мові, зупиніться на поясненні етимології цього слова, запишіть його на дошці, а учні нехай зафіксують у своїх словниках чи робочих зошитах.

8. Намагайтесь не розривати логічної канви своєї розповіді. Коли хтось із учнів порушує дисципліну зробіть паузу і зосередьте увагу на конкретному вихованцеві. Можна підійти до нього і тихенько попросити не заважати.

9. Уникайте статичної пози. Вдавайтесь до використання наочних посібників, технічних засобів навчання. Постійно вправляйтесь у подоланні нервового напруження.

10. Привчайте учнів до самостійності у виконанні навчальних завдань. Подбайте про взуття, яке б не стукало і не привертало до себе увагу. По класу ходіть поважно, впевнено.



Обновлен 15 мар 2015. Создан 16 ноя 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником