Учнівське самоврядування




 

 

 


школа

Наша емблема

символізує зміст нашого шкільного життя. В центрі емблеми соняшник – це наша шкільна республіка. Зернята – це учні нашої школи. Про те, що вони працьовиті і тягнуться до знань свідчить зображення бджілки і книги над соняшником. Розпростерті долоні – це наші вчителі, які дають нам знання і оберігають нас у житті. Гроно калини символізує український рід якому нема переводу, у якому панує згода.

 

Є на планеті  дороге серцю місце – рідна школа. Кожного понеділка, мов  крихітні  гомінливі струмочки, зливаючись у єдиний  бурхливий потік   прямують сюди учні. 

Мабуть, не було жодної людини, яка б від усього серця не висловлювала любові до рідної школи і свої тривоги за її долю, яка б не покладала на неї найбільших надій, бо свою долю в майбутньому бачила невідривно від долі рідної школи. 

Учнівське самоврядування є універсальною формою активності, яку можна з однаковим успіхом вважати як способом організації буття шкільного колективу, так і чинником творчої самореалізації особистості. Воно має на меті через широко розвинуту систему органів самоуправління забезпечити включення учнів у різноманітну глибоко змістовну діяльність колективу, умови масового залучення учнів до організаторської роботи, до управління справами колективу, сформувати права і визначитися з обов'язками учнів, сформувати почуття господаря класу, школи, села. Наш досвід свідчить, що самоврядування дозволяє учням розвинути такі соціальні якості людини, як толерантність, критичність та конструктивність мислення, повага до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання. Воно спонукає до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному спілкуванні старшокласників, їх підготовки до розбудови громадянського суспільства нашої України. І, нарешті, учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.

Створюючи модель учнівського самоврядування, ми прагнули втілити в життя мрію про дитячу самостійність, про можливість повної самореалізації, бо творити індивідуальність необхідно саме в юнацькому віці, коли формується характер та визначаються якості особистості. Тому ми і створили мікромодель нашої держави: учнівського комітету, метою якого є залучення широкого загалу учнів до управління шкільним життям, отримання підлітками практичного досвіду, з яким вони зможуть краще адаптуватися в дорослому житті. Законодавчу гілку влади в учкомі уособлює рада учкому, що складається з голів комісій, які є представниками класу: з 5 по 9. У нашій школі до учкому входять 24 учні.

Дуже важливим кроком у становленні нашої моделі самоврядування стало створення Положення учкому та положень про комісії, тощо.

Положення учкому було розроблено і затверджено членами учкому та обговорений і прийнятий усіма учнями школи. Це дає можливість виховувати в учнів правову культуру громадянина України, яка складається передусім із свідомого ставлення до своїх прав і обов'язків.

В учкомі існує 5 комісій. Комісія навчання слідкує за успішністю навчання учнів, проводить акції, що сприяють зацікавленню у  навчальному процесі. Комісія освіти сприяє створенню найсприятливіших умов для навчання учнів. За допомогою конкурсів „Міс і містер каліграфія", „Кращий щоденник", „Кращий підручник" заохочується охайність та акуратність записів. Комісія дозвілля організовує змістовний відпочинок учнів на перервах та у позаурочний час з урахуванням їхніх інтересів, залучає учнів до підготовки та проведення спортивно-масових, культосвітніх, розважальних програм і заходів.

Комісія дисципліни сприяє педагогічному колективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно - масових справ, слідкує за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог до класного приміщення та школи, здійснює контроль за зовнішнім виглядом учнів. Завжди багато роботи у міністерств порядку та дисципліни. Адже потрібно організувати проведення санітарних днів та їх підсумків, чергування учнів по школі, вручити вимпели „За санітарний стан", „За дисципліну". Комісія по роботі з молодшими школярами допомагає молодшим школярам у організації дозвілля на перервах та у навчанні. Про проведену роботу всі комісії звітують на загальношкільній лінійці, яку проводимо раз у два тижні.

Педагоги-консультанти (закріплені за кожною комісією) допомагають органам самоврядування підготувати обґрунтовану перспективу розвитку діяльності у позашкільний час, консультують членів комісій з окремих питань життєдіяльності учнів. Класний керівник є консультантом з певного виду учнівської діяльності в межах класу. Ініціаторами різноманітних справ у класі і школі виступають учні.

В учнівській республіці є ігрова країна – Країна барвінкова, в якій живуть учні-барвінчата 2-4класів. Вони мають свої девіз, закони, карту.

Щороку 14 жовтня учнів 5 класу приймаємо в козачата (серед учнів 5-6 класів створено загін „Козачата"). Згодом козачат 6 класу приймаємо в старшокласники і вони є членами клубу „Старшокласник". Учні 9 класу є членами клубу « Феміда».

Педагогічне керівництво учкому посприяло, розвитку самостійності школярів, формуванню вміння планувати, організовувати, контролювати, підбивати підсумки колективних справ. Колектив учителів зробив усе можливе, щоб учком, комісії працювали з повною відповідальністю, правами і компетентністю. Завдяки цьому і в міру того , як учні залучаються до серйозних, важливих шкільних справ, бачать, що їх вирішення великою мірою залежить від внеску кожного, значно зростають ініціатива та активність учнів, відповідальність як за долю школи, так і за свою особисту.




Обновлен 08 ноя 2014. Создан 22 окт 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником